Wednesday, November 14, 2007

My Birthday...11.11.1988

I really like my IC no. coz is really like kind a cool number with lot of repetion ...111188-23-5519..
Hehe thanks to my all friend also my family for all the wishes on my birthday..panjang umur,murah rezeki, semoga berjaya and this sound funny 'semoga mendapat awek'..hehe that my private life okey..

Yesterday..aku mendpt hadiah drpd member rapat aku..igtkan juz keluar for 
chill out only rupenya2 dia nak blikan hadiah for me.
It was a Forest Long Sleves t-shirt..
i really like that colour also the patent on this shirt..
Is like i am a cool guy with cool new t-shirt...
hehe anyway i really love long sleves tshirt but malaysian weather 
is like a barier for me to wear long sleves shirt all day long..

IBU...

Aku selalu teringatkan ..Ibu
Bila sedih, aku mesti talipon… Ibu
Bila seronok… orang pertama aku nak beritahu…Ibu
Bila bengang.. aku suka luah pada ..Ibu
Bila takut, aku selalu panggil.. "ibuuuuuuuuuuuuu! "
Bila sakit, orang pa lin g risau adalah ..Ibu
Bila nak exam, orang pa lin g sibuk juga Ibu
Bila buat hal, yang marah aku dulu..Ibu
Bila ada masalah, yang pa lin g risau.. Ibu
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.. Ibu
Yang selalu masak makanan kegemaranku. . Ibu
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku, Ibu
Yang selalu berleter kat aku.. Ibu
Yang selalu puji aku.. Ibu
Yang selalu nasihat aku.. Ibu
Bila nak kahwin..
Orang pertama aku tunjuk dan rujuk… Ibu

Aku ada pasangan hidup sendiri
Bila seronok… aku cari pasanganku
Bila sedih… aku cari Ibu
Bila berjaya… aku ceritakan pada pasanganku
Bila gagal… aku ceritakan pada Ibu
Bila bahagia, aku peluk erat pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat Ibuku
Bila nak bercuti… aku bawa pasanganku
Bila sibuk… aku hantar anak ke rumah Ibu
Bila sambut valentine.. Aku hadiahi bunga pada pasanganku
Bila sambut hari ibu…
aku cuma dapat ucapkan Selamat Hari Ibu
Selalu ….. aku ingat pasanganku
Selalu… Ibu ingat kat aku
Bila..bila… aku akan talipon pasanganku
Entah bila.. …aku nak talipon Ibu
Selalu …aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Ibuku

Renungkan:

"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja... bolehkah kau kirim
wang
untuk Ibu? Ibu bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun
cukuplah". Berderai air mata aku. Hari ini kalau Ibu mahu lima ratus
sebulan pun aku mampu. Aku boleh kirimkan. Tapi Ibu sudah tiada. Aku
tidak
berkesempatan lagi.. bukan lima puluh ringgit.. lima puluh sen pun
tidak
sempat aku kirimkan! Hanya yang termampu Alfatihah, alfatihah,
alfatihah.
.....................................................................................................................................................................
diambil dri-http://isuhangat.blogspot.com/

Sunday, November 4, 2007

$ 20..Must Read

$20 an Hour
A man came home from work late, tired and irritated, to find his 5-year old son waiting for him at the door.
“Daddy, may I ask you a question?”“Yeah sure, what is it?”“Daddy, how much do you make an hour?”“That’s none of your business. Why do you ask such a thing?” the man said angrily.“I just want to know. Please tell me, how much do you make an hour?” pleaded the little boy.
“If you must know, I make $20 an hour.”“Oh,” the little boy replied, with his head down. Looking up, he said, “Daddy, may please borrow $10?”
The father was furious, “If the only reason you asked that is so you can borrow some money to buy a silly toy or some other nonsense, then you march yourself straight to your room and go to bed. This about why you are being so selfish. I work long hard hours everyday and don’t have time for such childish behaviour.”
The little boy quietly went to his room and shut the door. The man sat down and started to get even angrier about the little boy’s questions.
How dare he ask such questions only to get some money? After about an hour or so, the man had calmed down, and started to think he may have been a little hard on his son. May be there was something he really needed to buy with that 10, and he really didn’t ask for money very often. The man went to the door of the little boy’s room and opened the door.
“Are you asleep, son?” he asked“No Daddy, I’m awake,” replied the boy“I’ve been thinking, maybe I was too hard on your earlier,” said the man.
“It’s been a long day, and I took out my aggravation on you. Here’s that $10 you asked for.”The little boy sat straight up, smiling, “Oh, thank you Daddy!” he yelled.
Then reaching under his pillow he pulled out some crumpled up bills. The man, seeing that the boy already had money, started to get angry again. The little boy slowly counted out his money, then looked up at his father.
“Why do you want more money if you already have some?” the father grumbled.“Because I didn’t have enough, but now I do,” the little boy replied.
“Daddy, I have $20 now. Can I buy an hour of your time? Please come home early tomorrow. I would like to have dinner with you.”

Teenager-MCR

They're gonna clean up your looks
With all the lies on the books
To make a citizen out of you
Because they sleep with a gun
And keep an eye on you son
So they can watch all the things you do

Because the drugs never work
They're gonna give you a smirk
Cause they got methods
Of keeping you clean
They're gonna rip off your heads
Your aspirations to shreds
Another cog in the murder machine

They said all teenagers scare the living shit out of me
They could care less as long as someone'll bleed
So darken your clothes
Or strike a violent pose
Maybe they'll leave you alone
But not me

The boys and girls in the clique
The awful names that they stick
You're never gonna fit in much kid
But if you're troubled and hurt
What you got under your shirt
Will make them pay for the things that they did

They said now teenagers scare the living shit out of me
 
They could care less as long as someone'll bleed
So darken your clothes
Or strike a violent pose
Maybe they'll leave you alone
But not me

Whoa yeah!!!

They said now teenagers scare the living shit out of me
They could care less as long as someone'll bleed
So darken your clothes
Or strike a violent pose
Maybe they'll leave you alone
But not me

All together now,
Teenagers scare the living shit out of me
They could care less as long as someone'll bleed
So darken your clothes
Or strike a violent pose
Maybe they'll leave you alone
But not me

Teenagers scare the living shit out of me
They could care less as long as someone'll bleed
So darken your clothes
Or strike a violent pose
Maybe they'll leave you alone
But not me

My PC...after custom spray..


Suke Berleter...

Isteri suka berleter


kepada bakal2 suami dan suami
tidak lupa jugak kepada isteri2 dan bakal2 isteri..

Ada seorang suami yang hidupnya tertekan kerana isterinya kuat berleter. Setiap hari isterinya akan beleter tak kira
masa. Balik kerja lambat setengah jam, berleter. Bangun tidur lewat, berleter. Rumah berselerak sikit, berleter.

Oleh kerana sudah tidak tahan dengan leteran isterinya itu, si suami berjumpa dengan Hj. Ahmad, imam di kampungnya
selepas solat jumaat. Hj. Ahmad ni memang terkenal dengan warak dan kepandaiannya mengubat pelbagai penyakit.

Bila diceritakan oleh si suami tentang perangai isterinya, Hj. Ahmad ni tersenyum dan bagitau pada si suami.

"Betoi ka hang ni dah tak larat dengaq bini hang berletiaq".

"Betoi haji. Saya minta tolong sangat pada pak haji ni".

"Kalau macam tu, hang bagi ubat ni kat minuman bini hang, biaq dia tidoq lena. Lepas tu hang pi buang dia kat dalam
satu lubang yang dalam".

"Itu saja ke haji?"

"Itu saja. Hang pi buatlah apa yang aku suruh. Tapi hang jangan menyesal di kemudian hari."

"Terima kasihlah haji, tengoklah nanti macam mana".

Si suami ni rasa tak tergamak nak buat apa yang Hj. Ahmad tu suruh. Tapi bila tiba di rumah saja, si isteri terus
berleter.

"Orang lain pun sembahyang Jumaat juga, tapi tak ada lah balik sampai lewat sangat. Awak ni merayau ke mana?. Lain
kerja tak ada, asyik merayau, merayau, merayau. Cubalah ingat sikit orang kat rumah ni."

Olah kerana tak tertahan dengan leteran si isterinya ni, si suami ni pun nekad nak buat apa yang Hj. Ahmad ajar pada
dia tadi.

Waktu maghrib tu, lepas saja selesai sembahyang, si suami ni bancuhlah ubat yang diberi oleh Hj. Ahmad tu tadi. Dia
pun beri kat isterinya. Si isterinya pun sambil mengambil air itu sempat lagi berleter, "Ni buat-buat baik ni ada
lah sebabnya tu. Mesti ada hati nak tambah bini lagi. Tu yang konon-konon buat baik ni".

Selesai saja minum air tu, si isteri terus tertidur tak sedarkan diri. Si suami pun angkat si isteri ni tadi dan
bawak ke belakang rumah. Di sana ada sebuah perigi buta yang dah 20 tahun tidak digunakan. Sampai kat perigi buta
tu, si suami ni pun terus campak isterinya ke dalam. Si suami pun pulang ke rumah.

Keesokkan harinya, si suami ni rasa aman. Tak ada orang berleter dia bangun lewat. Balik kerja pun tak ada orang
berleter. Dia rasa selesa duduk di rumah.

Masuk hari kedua, si suami ni rasa lain macam. Rasa rindu pulak pada leteran isterinya. Dia dah mula rasa gelisah.
Sepanjang hari tu asyik teringat aje pada isterinya. Masuk hari ketiga, si suami tahu dia tak boleh hidup tanpa
isteri dia. Selepas saja solat maghrib kat masjid, dia pun berjumpa dengan Hj. Ahmad.

"Haji, saya rasa menyesallah haji sebab buang isteri saya dulu. Boleh tak saya dapatkan balik isteri saya tu?".

"Itulah hang. Aku dah bagitau kat hang. Kalau hang nak buat, jangan menyesal. Laa ni aku pun tak tau apa nasib bini
hang. Aku nak tolong pun aku tak jamin bini hang selamat atau tidak. Tapi hang boleh pi cuba. Malam ni juga, hang
kena pi tempat hang buang bini hang tu, hang bawak sekali tali panjang. Hang campak tali tu masuk ke dalam lubang
tempat hang buang bini hang, lepas tu hang selawat 3 kali. Lepas selawat 3 kali, hang tarik tali tu ke atas. Hang
cuba 3 kali. Kalau lepas 3 kali pun bini hang tak keluaq, maknanya bini hang dah mampuih la."

Si suami pun tanpa berlengah terus balik ke rumah, ambil tali panjang dan terus pergi ke perigi buta tempat dia
mencampakkan isterinya 3 hari yang lepas.

Sampai saja di perigi buta tu, si suami tu terus mencampakkan tali ke dalam perigi buta tu. Selepas saja selawat 3
kali, si suami tu tariklah bini dia naik ke atas. Selepas habis tali tu di tarik ke atas, tiada isterinya keluar.

Si suami cuba buat kali yang kedua. Kali ni dia selawat 7 kali pulak. Tapi usahanya masih hampa. Si suami ni pun
mulai risau. "Dah mati ke bini aku ni?"

Si suami cuba buat kali yang ketiga. Kali ni dia selawat 11 kali. Bila ditarik tali tu ke atas, dia terasa berat.
Hati si suami begitu gembira. Selepas habis tali tu ditarik ke atas, yang keluar dari perigi tu bukan isterinya tapi
satu jembalang yang berbulu amat lebat.

"Siapa kau ni? Mana bini aku? Celaka lah kau kalau kau makan bini aku!"

Jawab si jembalang tu, "Aku ni penunggu perigi buta ni. Dah bertahun aku duduk kat sini. Tapi sejak bini kau datang,
aku jadi tak senang duduk. Hari-hari, pagi, petang, siang, malam asyik berleter, berleter, berleter. Aku sampai naik
berbulu satu badan Aku dah tak tahan. Aku nak pindah pergi tempat lain. Kalau kau nak bini kau, kau ambillah dia
kat bawah tu. Aku pun dah tak tahan lagi dah".

Hah?moral of the story?jembalang pun tak tahan dengor org yg suka berleter tau!!!

Menyesal Tanya...

Ada seorang lelaki tua yang hobinya memelihara banyak burung. Pada suatu
pagi, semua burung kesayangannya telah hilang. Merasa sipencuri sudah
keterlaluan, lelaki tua itu pun membawa masalah ini di perjumpaan mingguan
di kampungnya.

Lelaki tua : "Siapa disini yang ada burung?"

Seluruh penduduk laki-laki segera berdiri.

Menyedari kesilapannya dalam cara bertanya, lelaki itu menambah
"bukan itu maksud saya"

Lalu di ajukan soalan yang lain..
"maksud saya adalah, siapa yang pernah lihat burung?"

Maka seluruh penduduk wanita berdiri.
Kerana menyedari pertanyaannya masih tidak betul, maka dengan muka merah
padam dia menyambung "maaf, bukan itu maksud saya"

Sekali lagi dia cuba bertanya
"maksud saya adalah siapa yang pernah lihat burung yang bukan miliknya"

Separuh penduduk wanita berdiri.
Muka lelaki itu makin merah, dan juga makin gugup, segera berkata lagi

"maaf sekali lagi, bukan ke arah itu pertanyaan saya, maksud saya adalah,
siapa yang pernah lihat burung saya?"

Lalu... Isteri lelaki itu pun pun berdiri....dan seorang wanita yang lain,
maka kali ini merah padam pula muka si isteri, lelaki tu pun cabut lari,
menyesal tanya.